Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 



Microsoft Office 2007 - 2010 free do 30. oktober 2010
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    PC POWER MIX Seznam forumov -> RAČUNALNIŠTVO
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
trot
Administrator foruma


Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34
Prispevkov: 15166

PrispevekObjavljeno: 23 Dec 2009 09:10    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Vrinimo vrstico pred tabelo


Mnogim se je že zgodila naslednja situacija: odprli ste nov Wordov dokument, narisali tabelo, nato pa ste se spomnili, da bi bilo dobro, če bi nad tabelo napisali še kaj. Toda, s kurzorjem se sploh ne morete pomakniti pred tabelo. Kako naj spravimo tabelo eno vrstico nižje, da bomoe imeli prostor nad njo? Naj primemo tabelo in jo nesemo navzdol? Naj povečamo gornji rob strani ...?
Najlažje bomo z zadevo opravili tako, da se postavimo v skrajno gornjo levo celico tabele in pritisnemo enter. Tabela se pomakne nižje.
Če imate težave s postavitvijo kurzorja v robno celico, lahko tudi enostavno kliknete Ctrl + Home in znašli se boste v prvi celici tabele. Tedaj: Enter in tabela se bo pomaknila eno vrstico nižje. Malce je sicer nelogično, saj naj bi Enter znotraj celice pomenil, da se pomakne nižje le vrstica v celici, ampak tako pač je.
_________________
www.google.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Administrator foruma


Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34
Prispevkov: 15166

PrispevekObjavljeno: 23 Dec 2009 09:12    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Označevanje strani v PowerPointu


Tako kot številčimo strani v Wordu, jih lahko številčimo tudi v PowerPointu. To nam pride posebno prav, ko se ob izvajanju prezentacije lahko s tem orientiramo glede na čas, ki ga imamo na voljo za prezentacijo - seveda, če smo si zapomnili, koliko je vseh strani v prezentaciji.
Oštevilčenje strani v PowerPointu vklopimo na zelo enostaven način. Kliknemo v meni View > Header and Footer (Pogled > Glava in noga) ter izberemo postavko Slide number. Seveda nas nič ne ovira, da bi v okno, ki se nam odpre, vpisali še ostale podatke, ki naj se izpisujejo ob številki strani v glavi ali nogi prezentacije, npr. naziv prezentacije, datum ali naše ime.
Mogoče še dodaten nasvet, kako odstraniti številko iz prve, naslovne strani v prezentaciji. V prej omenjenem oknu boste zasledili postavko Don't show on title slide in če bi to obkljukali, se označevanje strani ne bi pričelo na prvi strani. No, s tem si žal ne bomo mogli nič pomagati, zato pa nam bo pomagal drugačen pogled na slajde: View > Slide Sorter. Označimo samo prvo stran in nato ponovno poglejmo v glavo in nogo: View > Header and Footer (Pogled > Glava in noga). Sedaj odstranimo kljukice pri vseh zapisih (datum, številčenje strani) in kliknimo Apply. Videli bomo, da so samo na prvi strani izginile vse oznake iz noge oz. glave.
_________________
www.google.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Administrator foruma


Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34
Prispevkov: 15166

PrispevekObjavljeno: 23 Dec 2009 09:29    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Samodejno manjšanje teksta v PowerPointu


Še ena od samodejnih funkcij, ki jih je Microsoft vgradil v svoja pisarniška orodja serije 2003, je samodejno manjšanje teksta, ki ga vnašamo v okvirje za tekst v PowerPointu. Verjetno ste to že doživeli, torej ko ste pisali tekst in prišli čisto do desnega dela okvirja, se je celoten tekst pričel samodejno manjšati, ker enostavno ni bilo več prostora, da bi se celoten stavek videl. Torej se je velikost teksta samodejno prilagajala velikosti tekstovnega okvirja.
Pa je to dobro? Vas mogoče moti, da se nek tekst brez vašega privoljenja prične manjšati? Vas moti, da je tekst v prezentaciji v veliko različnih velikostih? Ali še huje, vas moti, da je tekst v različnih velikostih celo na eni sami strani? Če vas, potem si lahko to funkcijo samodejnega prilagajanja velikosti teksta izklopite. V PowerPointu pojdite v meni Tools > Autocorrect Options in kliknite zavihek AutoFormat as you type. Poiščite postavko Autofit title text to placeholder in ji odstranite kljukico. Nadzor nad velikostjo teksta je zopet v vaših rokah.
_________________
www.google.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Administrator foruma


Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34
Prispevkov: 15166

PrispevekObjavljeno: 23 Dec 2009 09:30    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Različno označevanje lihih in sodih strani


Ste vedeli, da Word loči lihe in sode strani? Čeprav so v Wordu ponavadi strani prikazane ena pod drugo, ima Word vedno pregled nad tem, katera stran je liha in katera je soda. To je pomembno takrat, ko strani tiskamo dvostransko, ali pa ko tiskamo v načinu "knjige", torej da sta na eni ležeči (landscape) A4 strani natisnjeni dve pokončni strani, soda na levi in liha na desni.
Pa ste vedeli, da imajo lahko sode in lihe strani različne noge in glave? Lahko si namreč zamislimo, da morajo imeti vse sode (leve) strani v glavi naziv našega dela, na sodih (desnih straneh) pa naj bo v glavi izpisana številka strani. Wordu moramo povedati, da naj vodi evidenco o dveh različnih glavah. To najlažje storimo tako, da kliknemo v Wordov meni File > Page Setup. Pojdemo v zavihek Layout in obkljukamo obe postavki v področju Headers and footers.
_________________
www.google.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Administrator foruma


Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34
Prispevkov: 15166

PrispevekObjavljeno: 23 Dec 2009 09:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Formule na papirju

Ste si že kdaj zaželeli, da bi svojo Excel datoteko natisnili tako, da bi se na papirju videle formule in ne le vrednosti? Ali pa ste si zaželeli, da bi imeli v rokah dva papirja: enega z vrednostmi in enega s formulami, na podlagi katerih so bile vrednosti izračunane? Stvar vsekakor pride prav, ko raziskujete, kako in od kje so se izračunale neke vrednosti, še posebej, če so formule bolj kompleksne.
Stvar opravimo tako, da pred tiskanjem spremenimo prikaz Excelovega zvezka. V meniju Tools > Options (Orodja > Možnosti) obkljukamo pogled na formule (Formulas). Ko opravimo s tiskanjem, lahko pogled spremenimo nazaj na prikaz vrednosti.
_________________
www.google.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Administrator foruma


Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34
Prispevkov: 15166

PrispevekObjavljeno: 23 Dec 2009 09:35    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Uporaba zaznamkov v Wordu

Mogoče veste, čemu so namenjeni zaznamki (Bookmark) v Wordu? Namenjeni so lažji navigaciji po zares velikih tekstovnih datotekah. Denimo, da imamo sto, dvesto ali več sto strani dolg tekst. Vemo, da je nekje od 150. strani dalje nek del, ki govori o nečem posebnem. Namesto da bi vsakič posebej skakali gor in dol po dokumentu, vrteli miškin gumb, iskali po znanih besedah in podobno, lahko uporabimo bolj enostaven prijem - zaznamek. To pomeni, da poseben izbrani del dokumenta označimo z nevidnim zaznamkom, s pomočjo katerega bomo lahko kasneje hitro skočili na ta del. Postavimo se torej na začetek izbranega odstavka v tekstu in izbreimo Insert > Bookmark. Ustrezno poimenujmo zaznamek, pri čemer ne uporabljajmo presledkov. Izberimo besedo, ki bo najbolje označevala izbrani del dokumenta, saj bomo verjetno kasneje imeli več najrazličnejših zaznamkov. Ko vpišemo besedo, kliknemo Add.
Izgleda, kot da se ni zgodilo nič. V resnici pa se je na izbrani del teksta vstavil nevidni zaznamek. Sedaj pa sledi test. Pojdimo na začetek dokumenta (Ctrl + Home) in nato kliknimo Ctrl + G. V levem delu okna izberimo Bookmark, v desnem pa prej vneseno ime. Sledi samo še klik na gumb Go To in Word nas bo v trenutku postavil na prej označeno mesto v dokumentu.
_________________
www.google.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Administrator foruma


Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34
Prispevkov: 15166

PrispevekObjavljeno: 23 Dec 2009 09:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Še hitreje kot Copy/Paste


Poznate odgovor na vprašanje, kako v Excelu doseči, da se vrednost ene celice skopira v drugo še hitreje kot z uporabo Copy/Paste kombinacije? Namig: uporabite tipkovnico.
Če želimo vrednost celice kopirati v prazno celico, ki je na njeni desni, se enostavno postavimo na to prazno celico in pritisnemo Ctrl + R. Takšen primer vidite na sliki: postavili smo se na celico C4 in pritisnili Ctrl + R (Right), tako da se je vanjo prepisala vrednost iz celice B4.
Podobno pa lahko storimo, ko želimo kopirati celice navzdol. Takrat uporabimo kombinacijo Ctrl + D (Down). Tako smo se v primeru na sliki postavili na F4 in s pritiskom na Ctrl + D dobili vrednost iz F3.
_________________
www.google.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Administrator foruma


Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34
Prispevkov: 15166

PrispevekObjavljeno: 23 Dec 2009 11:29    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pomoč pri risanju


V Wordu si lahko pri risanju pravilnih likov pomagate s tipkama Shift in Ctrl. Namreč, ko ponavadi rišete like (kroge, kvadrate, trikotnike), ti ponavadi niso simetrični in jih zato poskušate z očesom natančno pogledati, tako da je npr. krog resnično krog in ne elipsa. Toda v Wordu obstaja pomoč: tipka Shift.
Naredimo poizkus: vklopimo orodno vrstico za risanje, če je še nimamo (View > Toolbars > Drawing). Kliknemo na krog in kurzor se spremeni v znak +, kar pomeni, da smo pripravljeni za risanje. Preden s tem križcem pričnemo risati po Wordovem dokumentu, stisnimo in držimo tipko Shift. Sedaj pričnemo risati in vidimo, da krog s premikanjem miške ohranja svojo pravilno obliko. No, tudi za že narisane objekte lahko naknadno poskrbimo, da jih spravimo v pravilno obliko: kliknemo na objekt, stisnemo in držimo Shift ter ga malo povlečemo sem ter tja.
Sedaj pa še beseda od tipki Ctrl. Ta nam, enostavno povedano, povzroči, da se lik prične risati iz sredine pozicije našega znaka + navzven. Morda večini to ni uporabno, nekaterim pa mogoče je. Prihranek je lahko ta, da nam ni potrebno najprej narisati lika in ga potem premakniti na določeno mesto, temveč se samo postavimo na centralno pozicijo in iz nje povlečemo lik. Če bomo torej želeli narisati krog znotraj kvadrata, se bomo postavili znotraj kvadrata, stisnili in držali Ctrl in povlekli krog do robov tega kvadrata.
_________________
www.google.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Administrator foruma


Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34
Prispevkov: 15166

PrispevekObjavljeno: 23 Dec 2009 11:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Avtomatska agenda v Power Pointu


Še eden od nasvetov, ki vam prihranijo čas pri vsakdanjem delu z računalnikom se nanaša na Office Power Point. Ko delamo prezentacije, je ponavadi treba izdelati tudi prvo stran, kjer povemo, kaj bomo predstavljali oz. napišemo agendo. Velikokrat je agenda sestavljena tako, da vsebuje pregled glavnih naslovov v prezentaciji. No in v tem primeru si lahko olajšamo delo tako, da agendo (torej prvo stran) sestavimo samo s klikom na gumb, brez ročnega pisanja alinej/naslovov, sprehajanja po prezentaciji in prepisovanja naslovov.
Kako to storimo? Najprej pojdimo v način pregleda Slide Sorter View (Urejevalnik strani). Nato označimo vse glavne strani, se pravi tiste, ki vsebujejo glavne naslove poglavij (držimo Ctrl in klikamo po straneh). Sedaj zgoraj v orodni vrstici Slide Sorter (Sortirnik strani) poiščimo ikono Summary Slide (Povzetek strani). Kliknimo jo in v trenutku se bo na prvo mesto vseh strani vrinila stran s povzetki.
_________________
www.google.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Administrator foruma


Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34
Prispevkov: 15166

PrispevekObjavljeno: 23 Dec 2009 11:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sprotno preimenovanje datotek

Denimo, da obdelujete datoteko v programu in kmalu napoči trenutek, ko želite to datoteko shraniti na disk. Toda v postopku shranjevanja opazite, da na disku že obstaja ravno tako poimenovana datoteka, vi pa bi želeli, da nosi to ime datoteka, ki jo ravno urejate. Kaj storiti? Marsikdo bi pomislil, da je najbolje trenutno datoteko začasno shraniti z nekim tretjim imenom, nato pa se iti hokus pokus s preimenovanjem datotek v datotečnem brskalniku. Seveda je to tudi eden od načinov, še lažje pa je, če ostanete znotraj odprtega programa, v katerem delate z datoteko.
Alternativni postopek, v katerem vam ni treba zapirati aplikacije, je takšen: začnete s postopkom odpiranja nove datoteke, nakar se podate do poti, kjer se nahaja prvotna datoteka, ki vam nagaja s svojim imenom. V File > Open (Datoteka > Odpri) meniju enostavno z desnim miškinim gumbom kliknite na nevšečno datoteko in izberite Rename (Preimenuj). Datoteko torej preimenujete, nato pa prekličite meni za odpiranje datoteke. Sedaj v isti aplikaciji enostavno odprite meni za shranjevanje datoteke in izberite prej tako želeno ime.
_________________
www.google.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Administrator foruma


Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34
Prispevkov: 15166

PrispevekObjavljeno: 23 Dec 2009 11:45    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hitro skrijmo Excelovo preglednico


Če ravnokar delamo z Excelovo razpredelnico, v kateri so občutljivi podatki, medtem ko v našo sobo vstopi nepovabljen gost, imamo več možnosti, kako hitro skriti to preglednico. Najpogostejši način je, da pomanjšamo Excel okno. Vendar bo to v primeru, da bo želel nepovabljeni gost z nami nekaj "poizkusiti" v Excelu, nerodno. Zato obstaja možnost, da odprto Excelovo okno skrijemo, tako da bo izgledalo, kot da datoteka sploh ni odprta v Excelu. To naredimo z ukazom Window > Hide (Okno > Skrij) ali hitreje s kombinacijo tipk Alt + W in nato H. Podobno naredimo, ko želimo preglednico zopet videti: Window > Unhide (Okno > Razkrij), Alt + W > U.
Kaj pa, če imamo preglednico skrito, nato pa pomotoma zapremo Excel? Program nas bo vprašal, če želimo shraniti spremembe.
Še to: ko ponovno odpremo Excel in naložimo datoteko z diska, bo videti, kot da je datoteka izginila. Toda brez skrbi - četudi naložimo datoteko z diska, se ta avtomatsko skrije, če je bila nazadnje ob zapiranju Excela skrita. Zato jo je pač potrebno odkriti in tako shraniti.
_________________
www.google.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Administrator foruma


Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34
Prispevkov: 15166

PrispevekObjavljeno: 23 Dec 2009 11:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Najhitrejši možen vnos slike v Word

Kako vstavljate slike v Word? Kliknete v meni Insert > Picture (Vstavi > Slika)? Ali pa odprete sliko v grafičnem programu in jo skozi odlagališče (clipboard) prilepite v Word? No, za vas imamo koristen nasvet, sploh če se potreba po vstavljanju točno določene slike venomer ponavlja. Rešitev je v Wordovi funkciji samodejnega popravljanja (Autocorrect).
Postopek je sledeč. Na kakršenkoli način vstavite tipsko sliko v Word (npr. logotip, ki ga pogosto uporabljate v svojih dopisih, lahko je to tudi vaš poskeniran podpis). Sedaj označite sliko in kliknite v meni Tools > AutoCorrect Options (Orodja > Možnosti samopopravkov). V zavihku AutoCorrect (Samopopravki) boste opazili, da se je del slike izrisal. Vse, kar morate storiti, je, da v polje Replace (Nadomesti) vpišete magično besedo, s katero želite vstavljati sliko, npr. "slika" ali pa "podpis".
Vse skupaj potrdite in naredite kratek test. Odprite nov Word dokument in vtipkajte besedo ter pritisnite preslednico ali Enter.
_________________
www.google.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Administrator foruma


Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34
Prispevkov: 15166

PrispevekObjavljeno: 23 Dec 2009 11:50    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Vnos podatkov v Excel malo drugače

Če vam ni všeč, da morate v Excel tabeli ob vnašanju podatkov venomer skakati iz celice v celico po principu desno, desno, desno, nova vrsta, desno, desno, nova vrsta ..., imate možnost vnašati podatke skozi posebno okno, skozi neke vrste obrazec. Zadeve se lotite tako, da najprej vpišite imena stolpcev in po potrebi vrstic (v našem primeru na sliki gre za vnos temperatur za posamezne mesece), nato pa se lotite vnosa podatkov na novi način. Kliknite v meni Data > Form (Podatki > Obrazec) in odprlo se vam bo novo okno, kjer boste pričeli z vnosom. Najprej vpišite v prvo okno prvi podatek, nato pa se s tipko TAB (tako je najhitreje) pomaknite v naslednje okno. Ko boste vnesli vse podatke za eno vrstico, se v naslednjo vrstico (torej v nov zapis) najhitreje pomaknete s tipko kazalko (puščico) navzdol. Kasneje se lahko s tipkami gor/dol pomikate med že vnešenimi obrazci.
Še dodaten nasvet: če se želite pomakniti polje navzgor v obrazcu, pritisnite Shift+TAB.
_________________
www.google.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Administrator foruma


Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34
Prispevkov: 15166

PrispevekObjavljeno: 23 Dec 2009 11:55    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kateri enostaven urejevalnik teksta izbrati namesto Worda?
http://sl.openoffice.org/
Si želite urejevalnika teksta, ki bi bil hkrati hiter in enostaven za uporabo, obenem pa bi imel vgrajene najnujnejše elemente Microsoft Word okolja? Ne želite plačevati dragih licenc za Microsoft Office http://sl.openoffice.org/ paket, obenem pa se ne počutite domače v OpenOffice okolju? Ne boste verjeli, ampak tak urejevalnik ste imeli ves čas nameščen na svojem računalniku, le da morda niste vedeli zanj. Imenuje se Wordpad, do njega pa najhitreje dostopimo tako, da odpremo meni Start in kliknemo Poženi (Run), ter preprosto vtipkamo Wordpad. Druga možnost dostopa je preko Start menija, kjer se sprehodimo do rubrike Pripomočki (Accessories), kjer se nahaja bližnjica do tega programa. Odprl se nam bo preprost, a dovolj zmogljiv urejevalnik teksta, v katerem lahko postorimo precej stvari. Omogoča spreminjanje pisav, velikosti, stila, označevanje besed itd. Skratka nekakšen Word v malem. Omogoča shranjevanje .txt, .doc in .rtf tekstovnih formatov, pogrešamo mogoče samo preverjanje napisanega, torej črkovalnik. Če potrebujemo enostaven program za urejanje teksta, z Wordpadom ne moremo zgrešiti.

Povezava - www.microsoft.com



_________________
www.google.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Administrator foruma


Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34
Prispevkov: 15166

PrispevekObjavljeno: 23 Dec 2009 11:58    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kje ustvariti graf


Ena glavnih cvetk Excela so grafi in brez njih bi bil Excel pol manj uporabna aplikacija. Kako kreirati graf iz obstoječih podatkov, ve verjetno vsak izmed vas - najpogostejši način je z zagonom čarovnika preko ikone za graf. Ko imamo enkrat graf narejen, ga lahko obdelujemo na tisoč in en način. Ena od stvari, ki jo lahko storimo grafu, je ta, da ga prestavimo v svoj lasten list (torej v nov zavihek spodaj levo - sheet). Sledi navodilo, kako to storimo na enostaven način, brez ročnega kreiranja lista in copy/paste postopka.
Ko imamo enkrat izdelan graf, nanj kliknimo z desnim gumbom in izberimo Location (lokacija). Pojavi se manjše okence, v katerem izberemo prvo postavko As new sheet (kot nov list). Poimenujemo nov list in potrdimo. To je vse, kar je potrebno storiti - opazili bomo na novo kreiran list z diagramom čez celo njegovo površino.
_________________
www.google.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    PC POWER MIX Seznam forumov -> RAČUNALNIŠTVO Časovni pas GMT
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
    Darkness 1.2 template by Griffin
Copyright © 2003-2004 Griffin Webpages; All rights reserved