trot Administrator foruma
Pridružen/-a: 15.12. 2006, 15:34 Prispevkov: 15166
|
Objavljeno: 28 Jun 2010 17:01 Naslov sporočila: Pipov pravni klik - brezplačni pravni nasveti |
|
|
Pipov pravni klik
http://www.zavodpip.si/dejavnost/pravno-svetovanje/brezplacna-pravna-pomoc/
Brezplačna pravna pomoč
V Zavodu PIP izvajamo brezplačno pravno pomoč na podlagi soglasij Ministra za pravosodje v treh sodnih okrožjih in sicer v Mariboru, Murski Soboti in na Ptuju.
Brezplačna pravna pomoč je zagotovljena s strani države in je namenjena uresničevanju pravice do sodnega varstva po načelu enakopravnosti za tiste osebe, ki brez škode za svoje preživljanje in preživljanje svoje družine, te pravice ni bi mogle uresničiti. Brezplačna pravna pomoč je urejena z Zakonom o brezplačni pravni pomoči.
V zavodu PIP izvajamo 2 obliki brezplačne pravne pomoči, in sicer:
*
prvi pravni nasvet (pojasnilo upravičencu o pravnem položaju v njegovi zadevi in kratek nasvet o možnosti za sklenitev izvensodne poravnave, o pravicah in obveznostih pri uvedbi postopka, o pristojnosti sodišča, o procesnih pravilih, stroških in načinu izvršitve odločbe) in
*
pravno svetovanje, ki prvi pravni nasvet presega (preučitev pravnega položaja in ustreznih pravnih predpisov zaradi seznanitve upravičenca z vsemi vprašanji in okoliščinami, ki so pomembne za njegove pravice, obveznosti in pravna razmerja ter o pogojih, obliki in vsebini pravnih sredstev in postopkov za njihovo zavarovanje).
Postopek dodelitve brezplačne pravne pomoči v obliki prvega pravnega nasveta:
1.
Za pridobitev pravice do brezplačne pravne pomoči je potrebno zaprositi pri stvarno pristojnem sodišču na območju katerega ima prosilec stalno prebivališče. Prosilec vloži prošnjo na predpisanem obrazcu, kateremu mora priložiti še izpolnjen poseben obrazec za vsakega družinskega člana posebej ter potrebna dokazila. Na prošnji navede, da želi prvi pravni nasvet pri Zavodu PIP.
2.
Pristojni organ sodišča v hitrem postopku ugotovi izpolnjevanje finančnega in premoženjskega pogoja prosilca ter o prošnji odloči takoj. V primeru odobritve prošnje, hkrati izda napotnico.
3.
Z napotnico se prosilec oglasi v naši pisarni.
Prosilci, ki imajo težave z izpolnjevanjem obrazca Prošnje za dodelitev brezplačne pravne pomoči ali potrebujejo dodatna pojasnila glede brezplačne pravne pomoči, nas lahko obiščejo v kateri od pisarn ali pokličejo po telefonu. (kontakt)
http://www.zavodpip.si/dejavnost/pravno-svetovanje/brezplacna-pravna-pomoc/
____________________________________________________
Zavod PIP »PRAVO INFORMACIJE POMOČ« je neprofiten zavod zasebnega prava za opravljanje dejavnosti s področja pravnega svetovanja in pravne pomoči, svetovanja potrošnikom, alternativnega reševanja sporov, informiranja o Evropski uniji in razvoja nevladnih organizacij. Značilnosti delovanja zavoda pri izvajanju svetovalnih, izobraževalnih in raziskovalnih storitev se odražajo v strokovnosti in neodvisnosti. Posebna pozornost se posveča varovanju človekove osebnosti in dostojanstva. Tako je skupni imenovalec vseh dejavnosti zavoda zagotavljanje pomoči in informacij vsem, ki jih potrebujejo.
POSLANSTVO
Zavod PIP (v nadaljevanju: zavod) spodbuja in skrbi za razvoj pravne misli in iskanje naprednejših, bolj demokratičnih in humanih rešitev. S svojim delom poskuša prispevati k utrditvi pravne varnosti posameznika in k boljši osveščenosti o njegovih pravicah in dolžnostih. Ob tem mu je glavno vodilo varovanje temeljnih človekovih pravic in svoboščin ter zavzemanje za pravno in socialno državo.
VIZIJA
V zavodu si prizadevamo postati nepogrešljiv element pravne varnosti in omogočati naše storitve vsem, ki nas potrebujejo. Hkrati pa želimo dvigniti ozaveščenost ljudi glede aktualnih procesov v družbi in vzpodbuditi njihovo aktivnost.
VREDNOTE
Delo zavoda temelji na visokih strokovnih kriterijih, ki jih zaposleni pridobivajo s stalnim izobraževanjem na svojem delovnem področju ter s pridobivanjem izkušenj, upoštevajoč ustrezne standarde oziroma predpise.
Pri svojem delu spoštujemo vse zajamčene človekove pravice in svoboščine ter vse pravice, ki gredo posameznikom v skladu z načelom poštenja in pravičnosti ob spoštovanju načela neodvisnosti in nepristranskosti.
»Vsakdo je pomemben!«, zato nam je vodilo pregovor: »Reši eno človeško življenje in rešil si svet«.
TEMELJNI CILJI
Ustava Republike Slovenije, naš najvišji pravni akt, v 14. členu določa »V Sloveniji so vsakomur zagotovljene enake človekove pravice in temeljne svoboščine, ne glede na narodnost, raso, spol, jezik, vero, politično ali drugo prepričanje, gmotno stanje, rojstvo, izobrazbo, družbeni položaj ali katerokoli drugo osebno okoliščino. Vsi so pred zakonom enaki.«
Popolna dejanska enakopravnost je dandanes žal zgolj nedosegljiv ideal, zato je dolžnost zavoda, da s svojim delom odpravi oziroma omeji razloge te neenakopravnosti s pozitivnimi, aktivnimi ravnanji in omogoči vsem ravnem prebivalstva zaščito njihovih pravic.
Pipov pravni klik
Podporniki, sofinancerji
http://www.zavodpip.si/dejavnost/
http://www.zavodpip.si/dejavnost/pravno-svetovanje/brezplacna-pravna-pomoc/
* Študentska organizacija Univerze v Mariboru
* Ministrstvo za pravosodje
* Ministrstvo za javno upravo
* Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve
* Urad Vlade RS za komuniciranje
* Urad Vlade RS za varstvo potrošnikov
* Urad RS za mladino
* Predstavništvo Evropske komisije v Republiki Sloveniji
* Pisarna Evropskega parlamenta v Republiki Sloveniji
* Mestna občina Maribor
* Mestna občina Murska Sobota
* Mestna občina Ptuj
__________________________________
PRAVILNIK O POSTOPKU SPREMLJANJA, ANALIZIRANJA IN ODGOVARJANJA V PRIMERU POBUD, PREDLOGOV IN PRITOŽB
1. člen
Ta pravilnik določa postopek spremljanja, analiziranja in odgovarjanja v primeru pobud, predlogov in pritožb podanih s strani uporabnikov storitev Zavoda PIP in drugih deležnikov.
2. člen
Zadovoljstvo uporabnikov in deležnikov je eden od temeljih ciljev zavoda. Spremlja in vrednoti se zaradi uvajanja izboljšav, ki se vključujejo v letne načrte dela zavoda.
3. člen
Zadovoljstvo deležnikov se spremlja in vrednoti na podlagi povratnih informacij, ki se pridobivajo s pomočjo:
- anket
- ustnih razgovorov
- pohval, pobud in pritožb.
4. člen
Upoštevajo se pritožbe in pobude, ki jih zavod prejme v neposrednem stiku z uporabniki, pisno po navadni ali elektronski pošti in s pomočjo obrazca dostopnega na spletnih straneh zavoda s povezavo na vstopni strani.
5. člen
Postopek spremljanja, analiziranja in odgovarjanja v primeru pobud, predlogov in pritožb:
- delavec zavoda, ki sprejme pobudo oziroma pritožbo mora o njej seznaniti direktorja zavoda
- direktor zavoda je dolžan proučiti zadevo, o njej seznaniti vpletene osebe ter v primeru nejasnosti pridobiti dodatna pojasnila
- zavod mora pobudnika o predvidenih ukrepih pisno obvestiti v roku, ki ne sme biti daljši od 8 delovnih dni.
6. člen
Zbrane povratne informacije in odgovori se hranijo v arhivu zavoda.
7. člen
Ta pravilnik začne veljati 8. dan po objavi na oglasni deski, uporablja pa se od 01.04.2009.
Maribor, 20.03.2009 _________________ www.google.si |
|